مقدمه زمان اسباب کشی_زمان اسباب کشی

زمان اسباب کشی + 5 نکته مهم در زمان بندی اسباب کشی

زمان اسباب کشی بطور معمول برای برنامه ریزی و بسته بندی اثاثیه منزل در اصفهان و شهر های بزرگ، بسیار سخت است. اینکه اثاثیه خود را درون بسته ها با چیدمان های خودش قرار دهید زمان بر است. باید برای چیدمان و نظم دهی، چک لیستی تهیه کرد تا در زمان اسباب کشی، کار راحت پیش برود. بسته بندی، قرار گذاشتن با کارگران باربری برای زمان حمل و نقل، پروسه ای خسته کننده است. بعد از باربری میتوان همان موقع با باز کردن جعبه ها، چیدمان منزل را زودتر شروع کرد. همینطور باید زمان بندی درستی داشته باشیم تا کار ها به تعویق نیوفتند. سایت برتربار در قسمت بسته بندی اثاثیه منزل در اصفهان مقالات زیادی منتشر شده است.

فهرست تصاویر

زمان بندی برای جا به جایی 1 نکات اسباب کشی

زمان بندی برای جا به جایی 2 تعطیلات اسلامی

زمان بندی برای جا به جایی 3 فصل اسباب کشی

مناسب ترین روز برای اسباب کشی

برای جا به جایی، زمان و شرایط آب و هوایی بسیار مهم است و در روند کار تاثیر گذار است. معمولا در  اواسط فصل پاییز و زمستان خیلی کم پیش می آید که جا به جایی انجام شود. زیرا ترافیک در آن زمان بسیار زیاد است بخصوص تردد زیاد دانش آموزان. زمان اسباب کشی بسته به شرایط آب و هوا و همینطور روز یا شب بودن باید برنامه ریزی کرد. اگر بخواهیم زمان اسباب کشی در ساعت مناسبی عملیات را شروع کنیم، صبح زود خیلی بهتر است. زیرا ساعت ابتدایی یعنی صبح، برای جا به جایی عالی است بویژه در فصل تابستان. بسته بندی اثاثیه منزل در اصفهان از طریق سایت اقدام به ثبت سفارش کنید.

ماه های اسباب کشیّ

ماه مناسب زمان اسباب کشی معمولا اوایل تیر تا اواخر شهریور است. این ماه ها به دلیل تعطیلات، جا به جایی بیشتر صورت میگیرد. در نتیجه شرکت های باربری شلوغ ترین شیفت خود را سپری می کنند. با اینحال هزینه های این بازه زمانی معمولا بیشتر است. ولی این کار هیچ لزومی ندارد که حتما در بازه زمانی خاصی جا به جا شوید. زمان اسباب کشی بستگی به شرایط و تصمیمات خود بر طبق بودجه و زمان بندی خودتان دارد. البته شما تنها نیستید! بسیاری از افراد در زمان اسباب کشی ترجیح می دهند در فصل تابستان جا به جا شوند. اگر در این بازه زمانی جا به جایی انجام دهید بخاطر زیاد بودن تعداد مشتری، دچار دردسر می شوید.

نکات مهم برای داشتن اسباب کشی

در زمان اسباب کشی بسیاری از افراد انرژی خود را صرف بسته بندی و مرتب کردن وسایل می کنند. در اینصورت زمان و توان آدم به حداقل می رسد و دیگر نمی توانند کار را تکمیل کنند. باید یک سری نکات در این مورد رعایت شود و قدم به قدم با آن جلو رفت. در این صورت میتوان در زمان صرفه جویی کرد و زمان از بین نرود. این مورد نیاز به برنامه ریزی دارد و برای داشتن اسباب کشی بی دردسر باید مواردی که ذکر کردیم را رعایت کنید. برای ثبت رزرو برای اسباب کشی به برتربار مراجعه کنید.

زمان بندی برای جا به جایی 1 نکات اسباب کشی

نکات اسباب کشی_زمان اسباب کشی

نکات اسباب کشی_زمان اسباب کشی_برتربار

  • تهیه چک لیست که وسایل را طبقه بندی کنید و از بسته بندی شدن یا نشدن آن ها اطلاع داشته باشید.
  • از مسیر خانه فعلی تا خانه جدید، زمان اسباب کشی را محاسبه کنید که چقدر این پروسه طول می کشد.
  • قبل از اتمام قرارداد خانه فعلی خود به فکر پیدا کردن خانه جدید باشید.
  • در نظر گرفتن زمان اسباب کشی مناسب بر اساس حجم ترافیک تا وقت تلف نشود.
  • چند روز قبل از باربری، بسته بندی را انجام دهید که بهتر است یک هفته قبل از اسباب کشی باشد.

در سایت bartarbar میتوانید رزرو خود را ثبت کنید و مقالات مربوط به اسباب کشی را مطالعه نمایید.

زمان اسباب کشی در ماه های تعطیلی

در زمان اسباب کشی در ماه های رمضان و محرم، یک سری دشواری و دردسر هایی دارد. بعضی از کارگران در ماه رمضان روزه دار هستند و انرژی کافی برای انجام کار های سنگین را ندارند. به همین دلیل بهتر است زمان اسباب کشی را به وقت دیگر موکول کنید. اگر در صورت نداشتن زمان کافی مجبور به اسباب کشی شدید، بهتر است ساعات بعد از افطار باشد. زیرا کارگران در روز، بخاطر گرسنگی ضعف زیادی دارند و نمی توانند با هوشیاری کامل کار خود را انجام دهند.

در نتیجه بخاطر سستی و خستگی، امکان دارد وسایل و بسته بندی ها را بیاندازند و باعث شکستگی وسایل شوند. اما از دردسر های زمان اسباب کشی بعد از افطار، تاریک شدن هوا است که کار را سخت می کند. در تاریکی، ناهمواری ها دیده نمی شوند که ممکن است کارگران زمین بخوردند در نتیجه باعث شکسته شدن وسایل شود. در این زمان اسباب کشی مناسب نیست اما در صورت اجبار به اسباب کشی موارد گفته شده را رعایت کنید.

زمان بندی برای جا به جایی 2 تعطیلات اسلامی

اسباب کشی در تعطیلات_زمان اسباب کشی

اسباب کشی در تعطیلات_زمان اسباب کشی_برتربار

در ماه محرم زمان اسباب کشی اصلا مناسب نیست. در این ماه اکثریت افراد از جا به جایی در این ماه خودداری می کنند. در روز هایی که عاشورا شروع می شود، بسیاری از افراد در خیابان ها جمع می شوند. در نتیجه ازدحام زیاد در خیابان مانع رد شدن ماشین ها می شود و ترافیک بوجود می آید. همینطور شرکت های باربری زمان انتقال را به دهه دوم محرم واگذار می کنند و باید برای رزرو، منتظر بمانید. در صورت رزرو نوبت به سایت bartarbar مراجعه کنید.

زمان اسباب کشی افراد مشغله دار

زمان اسباب کشی بستگی به شرایط کاری و برنامه زندگیتان بستگی دارد. نمیتوان زمان دقیقی را برای جا به جایی در نظر گرفت زیرا ممکن است کار ها پیچیده شوند. در نتیجه خسته می شوید و مجبورید زمان زیادی،  صرف بسته بندی کنید و جا به جایی به تعویق بیوفتد. افراد کارمند، دانشجو و متاهل دارای فرزند، باید برنامه ریزی کاملی انجام دهند. افراد کارمند باید مرخصی بگیرند تا در زمان اسباب کشی فرصت کافی داشته برای جا به جایی داشته باشند.

افرادی که دانشجو هستند یا دانش آموز، ممکن است در زمان اسباب کشی به امتحانات نهایی خود نزدیک باشند. در نتیجه زمان اسباب کشی باید زودتر انجام شود یا بعد از امتحانات تا زمان کافی برای مطالعه داشته باشند. افراد متاهل دارای فرزند باید برنامه ریزی کنند که بچه ها را در مکانی امن نگه دارند. زیرا بچه ها در زمان اسباب کشی ممکن است سر راه کارگران باشند یا وسایل را جا به جا کنند. به همین علت توصیه می گردد که فرزند خود را به نزدیگان خود یا افراد قابل اعتماد بسپارید. سایت برتربار آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است.

فصل های اسباب کشی

در فصل بهار، به مدت دو هفته تمام اداره جات، مدرسه، دانشگاه و.. تعطیل هستند. در نتیجه زمان اسباب کشی در این فصل مناسب است. با توجه به اینکه بچه ها مدرسه نمی روند و افراد کارمند در تعطیلات هستند، بهتر میشود برنامه ریزی کرد. مخصوصا این فصل باید خانه تکانی کرد و زمان اسباب کشی در این موقعیت فرصتی خوبی است. البته معایبی که این فصل دارد این است که ممکن است شرکت های باربری هم تعطیل باشند. به همین علت برای پیدا کردن شرکت دیگر کار سخت تر می شود.

زمان بندی برای جا به جایی 3 فصل اسباب کشی

فصل اسباب کشی_زمان اسباب کشی

فصل اسباب کشی_زمان اسباب کشی_برتربار

فصل تابستان بخاطر شرایط آب و هوایی خوب و روز های بلندی که دارد، بهترین زمان اسباب کشی است. همچنین برف و باران در این فصل وجود ندارد و وسایل دچار خیسی نمی شوند. بخاطر روز های بلند فصل تابستان، شرکت های باربری زمان کافی برای ارائه خدمات خود به مشتریان را دارند. بچه ها در طول تابستان که در تعطیلات به سر می برند، دیگر لازم نیست اواسط ترم مدرسه عوض کنند. باید توجه داشت در این فصل تقاضا برای رزرو شرکت های باربری بسیار زیاد است. ممکن است در مقایسه با ماه های دیگر، دستمزد بیشتری پرداخت کنید و همین موضوع باعث اختلاف می شود. در سایت bartarbar  می توانید برای ثبت سفارش و رزرو اقدام کنید.

نتیجه گیری: بهترین زمان برای حمل اثاثیه چه موقعی است؟

در مقاله فوق اشاره مختصری به زمان اسباب کشی داشتیم و زمان مناسب، ماه و فصل ها را شرح دادیم. گفتیم در فصل های بهار و تابستان زمان اسباب کشی بهتر است. کم پیش می آید در زمستان نقل مکان انجام شود و یا زمان کافی وجود داشته باشد. به علاوه شرایط آب و هوایی سرد در این زمان اسباب کشی مناسب نیست و روز ها کوتاه است. بهتر است در بهار و تابستان باربری انجام شود. شرایط کاری افراد را هم باید در نظر گرفت زیرا ممکن است مرخصی نداشته باشند. در ماه های تعطیلی مانند محرم و رمضان، جا به جایی مناسب نیست و دردسر های زیادی دارد.

 

 

موضوع مقاله بهترین زمان برای حمل اثاثیه چه موقعی است؟
نام نویسنده الهه سجادی
تاریخ انتشار مقاله 29 بهمن 1402
بهترین ماه برای زمان اسباب کشی؟ اوایل مرداد تا اواخر شهریور
بهترین فصل برای زمان اسباب کشی؟ بهار و تابستان

سوالات متداول

  1. چرا فصل پاییز و زمستان زمان مناسب اسباب کشی نیست؟

چون در این فصل دانش آموزان مدرسه ای زیاد هستند و ترافیک شدیدی را باید تحمل کنید. علاوه بر آن شرایط آب و هوایی خوبی برای اسباب کشی وجود ندارد.

  1. برای اسباب کشی برنامه خاصی باید داشته باشیم؟

بهتر است برای سریع پیش بردن کار ها چک لیست تهیه کنید. همچنین زمان بندی کردن موقع باربری و تخلیه هم باید انجام شود.

  1. چه ماه هایی مناسب جا به جایی نیست؟

ماه هایی که تعطیلات اسلامی دارند مانند رمضان و محرم، بخاطر ازدحام و ترافیک ثبت رزرو وجود ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *