حمل اثاث - حمل اثاث با آسانسور

حمل اثاث با آسانسور + 3 مورد از قوانین حمل اثاث با آن!

حمل اثاث با آسانسور یکی از بهترین روش های حمل اسباب اثاثیه ی منزل به شمار می رود. مهم چیزی که در اسباب کشی باید توجه کنید راحتی، تعرفه حمل اثاثیه در اصفهان و سریع تر کردن این فرآیند است. وقتی شما به یک آپارتمان اثاث کشی می کنید اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند، حمل اثاث با آسانسور است. حال با توجه به این، شما باید از وضعیت و ویژگی های آن آسانسور با خبر باشید که مناسب اثاث کشی هست یا خیر! تعرفه حمل اثاثیه در اصفهان نیز بسیار به این موضوع بستگی دارد. طبقه بندی و انتخاب یک آسانسور مناسب برای حمل اثاثیه منزل امری حیاتی است. در این مقاله ما به از این قبیل موضوعات میپردازیم که باید به آن ها توجه کنید :

فهرست تصاویر

حمل اثاث با آسانسور  1 آسانسور باربری

حمل اثاث با آسانسور  2انواع آسانسور

حمل اثاث با آسانسور  3جابجایی وسایل با آسانسور

چطور آسانسور مناسب حمل اثاث کشی را بشناسیم؟

طبقه بندی و انتخاب یک آسانسور مناسب برای حمل اثاث با آسانسور منزل امری حیاتی است. این موضوع به موارد مختلفی نظیر ابعاد اثاثیه، فضای موجود، ویژگی‌های آسانسور و نیازهای خاص شما بستگی دارد. می دانید که تعرفه حمل اثاثیه در اصفهان به این موضوع بستگی دارد. در ادامه، به برخی از نکات مهمی که باید در نظر گرفته شوند می پردازیم. همچنین به مزایای آسانسورهای مختلف برای حمل اثاثیه ی منزل اشاره خواهم کرد:

  1. ظرفیت آسانسور: در هر آسانسوری که نصب میشود، مهندس یا شرکت نصب آسانسور میزان توانایی و قدرت آسانسور را روی تابلویی، معمولا در داخل آسانسور قرار می دهند. شما برای حمل اثاث با آسانسور باید با برآورد وزن و حجم کل اثاثیه و یا، برای انتخاب آسانسور با ظرفیت مناسب اقدام کنید. شما باید از این که آسانسور قادر به جابجایی کدام قطعات اثاثیه است اطمینان حاصل کنید.
  2. ابعاد آسانسور: یکی از مهم ترین فاکتور ها در حمل اثاث با آسانسور اندازه درب آسانسور است. باید به اندازه ی کافی بزرگ باشد تا اثاثیه بتواند به راحتی وارد شود. همچنین ارتفاع داخلی آسانسور نیز باید اجازه حمل اجناس با ارتفاع بیشتر را بدهد. اینکار را میتوانید با اندازه گرفتن درب ورودی و ارتفاع داخل آسانسور انجام دهید. سپس با اندازه گیری حجم اثاثیه و مقایسه با اندازه های درب و داخل آسانسور با اندازه ی اثاثیه ی خود متوجه خواهید شد که آسانسور شما فضای کافی برای حمل اثاث با آسانسور را دارد یا نه!

حمل اثاث با آسانسور  1 آسانسور باربری

آسانسور باربری - حمل اثاث با آسانسور

آسانسور باربری – حمل اثاث با آسانسور – برتربار

  1. سرعت و کارایی:

مورد بعدی سرعت مناسب برای حمل اثاث با آسانسور است. همچنین سرویس های دوره ای اگر به موقع انجام شده باشد، در عملکرد آن برای حمل اثاث با آسانسور تاثیر بسزایی میگذارد. این کار در کاهش احتمالات ممکنه در صدمات احتمالی آسانسور به کار میرود. حمل اثاث با آسانسور به کاهش زمان حمل و جابجایی سریع‌تر اثاثیه کمک می کند. حمل اثاث با آسانسور باید به آسانسوری سپرده شود که عملکرد قابل اعتمادی داشته باشد.

  1. امکانات امنیتی: آسانسورها با توجه به اهمیت امنیت مسافران و حفظ سلامت اجناس حمل شده، به امکانات امنیتی متعددی مجهز شده‌اند. در زیر به برخی از این امکانات امنیتی اشاره می‌شود: از اولین سیستم‌های امنیتی آسانسور، سیستم ضربه‌شناسی است. برای تشخیص حرکت ناگهانی، سنسورهای ضربه در آسانسور قرار گرفته‌اند تا در صورت هر گونه حرکت ناگهانی، آسانسور به صورت خودکار توقف کند. این ویژگی حفاظت از مسافران و اجناس را در حمل اثاث با آسانسور تضمین می‌کند. آژیر اضطراری یکی از ضرورت های هر آسانسوری است. در صورت وقوع هر گونه حادثه یا ضرورت فوری، آژیر اضطراری به صورت خودکار فعال می‌شود. این اقدام به افراد در داخل آسانسور و اطراف آن امکان اعلام خطر را می‌دهد.

انواع آسانسور ها که ممکن است در مکان های مختلف ببینید.

نوع و مزایای آسانسورهای مختلف موجود را می توانید در جدول زیر ببینید:

آسانسورهای باربری مناسب برای حمل اثاث با آسانسور و بارهای سنگین.

دارای ساختار محکم و مقاوم.

آسانسورهای هیدرولیک عملکرد صاف و آرام.

انرژی مصرفی کمتر نسبت به آسانسورهای برقی.

آسانسورهای برقی مناسب برای ساختمان‌های بلند با تعداد زیادی طبقه.

سرعت بالا و عملکرد قوی.

آسانسورهای خودکار امکان برنامه‌ریزی مسیرهای حرکت به صورت خودکار.

کارایی بالا و جلوگیری از زمان اضافه.

حمل اثاث با آسانسور  2انواع آسانسور

انواع آسانسور - حمل اثاث با آسانسور

انواع آسانسور – حمل اثاث با آسانسور – برتربار

سه مورد از قوانینی که برای حمل اثاث با آسانسور نمی دانستید!

اولین موردی که باید بدانید، در مورد ماده 56 قانون تملک آپارتمان هاست. طبق این ماده، اگر آسانسوری مناسب برای جابه جایی افراد باشد، و یا آن آسانسور برای حمل اثاث با آسانسور تعبیه نش

ده باشد، در صورتی ک سرایدار یا هر کدام از اعضای آپارتمان مشاهده کرد، می تواند ممانعت ایجاد کند. همچنین مسلم است که آسانسوری که نفربر است اکثرا توان جابه جایی بار را ندارند. در صورت حمل اثاث با آسانسور نفربر احتمال صدمه ب خودتان، وسایل و آسانسور بسیار زیاد است.

باید قبل از حمل اثاث با آسانسور از سرویس های دوره ای آسانسور اطلاع بیابید. همچنین جنس استفاده شده در بدنه، ریل‌ها، موتور، وسایل نگهدارنده و کابل‌ها و به‌طورکلی همه ی قطعاتی که حرکت و استحکام آسانسور به‌کاررفته است بسیار مهم است. این موارد در حمل اثاث با آسانسور به‌گونه‌ای بوده که آسانسور نفربر نسبت به آسانسور باربری ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر است. اکثرا اگر این موارد نیز به شما گفته شود، شاید اطلاعات زیادی در این موارد نداشته باشید. برای مشاوره و پرسیدن سوالات خودتان می توانید از کادر حرفه ای برتربار کمک بخواهید.

مهم ترین موردی که بهتر است انجام دهید، این است که سعی کنید وسایل بسته بندی شده و سبک تر را برای حمل اثاث با آسانسور جابجا کنید. زیرا با اینکار همزمان با اینکه می توانید وسایل سنگین و حجیم تر را با راه پله و با استفاده از انسان های خبره در این کار مثل افراد “Bartarbar” جابجا کنید، وسایل سبک تر را در آسانسور بچینید و در دسته های زیاد انتقال بدهید.

در صورت نبود آسانسور، برای انتقال وسایل به طبقلات بالا چه باید کرد؟

یکی از معضلات موجود در آپارتمان های چند طبقه ی فاقد آسانسور برای حمل اثاث با آسانسور، این است که انتقال اثاثیه را باید چگونه انجام داد؟ البته که در اکثر آپارتمان های بیشتر از 4 طبقه وجود آسانسور لازم و ضروری است، ولی با اینحال ممکن است که آسانسوری نباشد که توان حمل اثاث با آسانسور را نداشته باشد. این مورد ظلمی بزرگ است به کسانی که وظیفه حمل بار و اسباب سنگین را دارند. ولی افرادی نیز با مهارت و با استفاده از اصول مهندسی می توانند با کم کردن سختی کار و سریع بخشیدن به آن این کار سخت را ممکن کنند. شما می توانید برای این کار از تیم با تجربه ی برتربار کمک بخواهید.

آیا هیئت مدیره ی ساختمان می تواند آسانسور را خاموش کند؟

وقتی به ایمنی آسانسور فکر می کنیم، اکثر مردم فکر می کنند که مسئول ایمن کردن آسانسور ها بر عهده شرکت های سازنده ی آسانسور و یا شرکت های خدماتی آن هاست. قانون استاندارد های ایمنی برای همه کسانی که آسانسور را نگهداری، راه اندازی و یا نصب می کنند، اعمال می شود. مدیر ساختمان یا مسئول آسانسور تعهدات قانونی دارد که به نگهداری آسانسور مربوط  است که بر تاثیر مهمی در مسئولیت قانونی و ایمنی عمومی می گذارد. در نتیجه، مدیران ساختمان باید برای هر آسانسور اطمینان حاصل کنند که مطابق با مقررات ایمنی و استانداردهای آسانسور ها نگهداری و آزمایش می شوند.

چه وسایلی را بهتر است با آسانسور غیر باربری جابجا نکنیم؟

برخی از وسایل منزل به دلیل اندازه، وزن، یا حساسیت به شرایط محیطی، مناسب نیستند که با استفاده از آسانسور جابه‌جا شوند چون حمل اثاث با آسانسور باید اصولی باشد. مثلا وسایل حادثه ‌زا و شیشه ‌ای، وسایل حادثه ‌زا نظیر آینه یا سیمانی که ممکن است در عمل جابجایی خراب شوند، باید با دقت دسته ‌بندی خاص حمل شوند. مورد بعدی وسایل قدیمی، آنتیک و یا ارزشمند نباید به طور عادی با آسانسور جابه‌جا شوند. این وسایل ممکن است نیاز به بسته ‌بندی و حمل خاص داشته باشند. و بهتر است که با حساسیت زیادی انتقال یابند. گلدان ‌ها و گلدان ‌های بزرگ پر از خاک به دلیل وزن و حجم زیاد، ممکن است باعث مشکلات در حمل با آسانسور شوند. همچنین، در صورت کشیده شدن به طور ناگهانی ممکن است خاک در اطراف گلدان پخش شود.

دستگاه ‌های الکترونیکی و دستگاه‌ های حساس نظیر تلویزیون، کامپیوتر، یخچال، لباس شویی، ظرف شویی، دستگاه ‌های حساس به شوک و ارتعاشات، بهتر است با دقت بسیار خاص حمل شوند. در برخی موارد، استفاده از خدمات حرفه‌ ای برای جابجایی این وسایل پیشنهاد می ‌شود. پیانو و سازهای موسیقی حساس سازهای موسیقی نظیر پیانو، ویولن، گیتار و … به دلیل حساسیت آکوستیک و ساختار دقیق خود، نیاز به حمل و جابجایی با دقت ویژه دارند. برای این موارد نیز احتمالاً به کمک حرفه‌ ایان متخصص نیاز است.

حمل اثاث با آسانسور  3جابجایی وسایل با آسانسور

حمل اثاث - حمل اثاث با آسانسور

حمل اثاث – حمل اثاث با آسانسور – برتربار

سخن آخر درباره ی حمل اثاث با آسانسور

حمل اثاث با آسانسور نیاز به رعایت موارد و ایمنی‌های خاص دارد. امکانات و ابعاد آسانسور باید با اثاثیه همخوانی داشته باشد و از کارگران ماهر برای جابه‌جایی استفاده شود. به شما پیشنهاد می شود از Bartarbar در این زمینه کمک بخواهید. باید موارد حساس نظیر شیشه، وسایل قدیمی، گلدان‌های بزرگ و دستگاه‌های الکترونیکی با دقت بیشتری حمل شوند. همچنین، انتقال مواد خطرناک و محتوای قابل انفجار نیاز به رعایت دقیق قوانین ایمنی دارد. برای اطمینان از انجام این فرآیند بهینه و بدون مشکل، مشورت با حرفه‌ایان و اطلاعات دقیق از قابلیت‌های آسانسور ضروری است.

سوالات متداول

  1. چه موقع می توانیم از آسانسور برای حمل اثاث استفاده کنیم؟

موقعی که شما از ایمن بودن آسانسور مورد نظر، برای حمل اثاث با آسانسور اطلاع یافتید، می توانید برای انتقال اسباب اثاثیه ی خودتان از آن استفاده کنید.

  1. در صورت حمل اثاث با آسانسور و مشاهده ی مدیر آپارتمان می تواند از ادامه ی کار ما جلوگیری کند؟

بله، طبق ماده ی 56 اگر حمل اثاث با آسانسور ممنوع باشد، مدیر یا حتی سرایدار ساختمان می تواند در کار شما ممانعت ایجاد کند.

  1. چرا حتما باید برای حمل اثاث با آسانسور یا بدون آسانسور از برتربار کمک بگیریم؟

حمل اثاث با آسانسور رعایت دقیق قوانین ایمنی نیاز دارد. برای اطمینان از انجام این فرآیند بهینه و بدون مشکل، مشورت با حرفه‌ایان مانند تیم “Bartarbar”و اطلاعات دقیق از قابلیت‌های آسانسور ضروری است.

نام نویسنده موضوع تاریخ
محمد بابایی حمل اثاث با آسانسور + 3 مورد از قوانین حمل اثاث با آن! 1402/11/08
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *